اِنَّ هذا القُرآنَ یَهدی لِلتی هیَ أقوَم

اِنَّ هذا القُرآنَ یَهدی لِلتی هیَ أقوَم

کانون قرآن وعترت دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان
اِنَّ هذا القُرآنَ یَهدی لِلتی هیَ أقوَم

اِنَّ هذا القُرآنَ یَهدی لِلتی هیَ أقوَم

کانون قرآن وعترت دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان

نرم‌افزار جامع‌التفاسیر به عنوان برترین نرم‌افزار علمى دنیا شناخته

نرم‌افزار جامع‌التفاسیر به عنوان برترین نرم‌افزار علمى دنیا شناخته شد ؛ از سوى سازمان ملل متحد


معاون امور بین‌الملل مرکز تحقیقات کامپیوترى علوم اسلامى در جمع خبرنگاران گفت: این مرکز، بزرگترین تولید کننده نرم‌افزارهاى علوم اسلامى در جهان اسلام است.

محسن مس‌چى افزود: مرکز تحقیقات کامپیوترى علوم اسلامى با بیست سال فعالیت در عرصه اطلاع‌رسانى اسلامى و عرصه‌هاى فرهنگى و پژوهشى، گام‌هاى بسیار موفقى برداشته است.

وى افزود: بیش از ششصد نفر از محققین حوزه و دانشگاه در این مرکز به فعالیت‌هاى علمى و پژوهشى مشغولند و تاکنون بیش از 100 نرم‌افزار در زمینه‌هاى، تاریخ، فقه، تفسیر، کلام و فلسفه، عقاید، ادبیات شعر و ... ارایه داده‌اند.

مدیر دفتر ارتباطات بین‌الملل این مرکز ادامه داد: در زمینه احیا کتب خطى، چاپ سنگى، کتاب‌هاى نایاب و پاسداشت حریم و مواریث فرهنگى در صحنه داخلى و بین‌المللى اقدامات بزرگى انجام داده است.

محسن مس‌چى گفت: با درایت رهبر معظم انقلاب این مرکز موفقیت‌هاى چشم‌گیرى در زمینه حفظ، نگهدارى، نشر و توزیع علوم اسلامى در جهان داشته است.

  وى به فعالیت‌هاى دیگر این مرکز در عرصه‌هاى بین‌المللى اشاره کرد و تصریح نمود: نرم‌افزار «جامع‌التفاسیر» در جشنواره بین‌المللى نرم‌افزارى WSA که با نظارت و مدیریت سازمان ملل متحد در 40 رشته‌ علمى و با حضور 182 کشور دنیا برگزار شد، از نظر قابلیت‌هاى فنى، مهندسى و تکنیکى، مطالب علمى و نحوه استفاده و جستجوى کامل، به عنوان بزرگترین و برترین نرم‌افزار جهان معرفى شد و از سازمان ملل جایزه اول را دریافت کرد.

  مدیر دفتر ارتباطات بین‌الملل مرکز تحقیقات کامپیوترى علوم اسلامى بیان داشت: تولید نرم‌‌افزار‌هاى اسلامى، کتب، نشریه انفورماتیک علوم اسلامى، 50 شماره فصلنامه‌ رهآورد نور، تولید و ارایه مقالات علمى در مرکز و اقدامات موثر در تولید علم و ارتباط مناسب با مجامع علمى داخل و خارج کشور از رهآوردهاى این مرکز بوده است.

  محسن مس‌چى به شرکت در کنفرانس‌ها و همایش‌هاى بین‌المللى در صنعت IT و کتابخانه‌هاى دیجیتالى در دنیا اشاره کرد و گفت: این مرکز در بیش از 700 نمایشگاه داخلى و 100 نمایشگاه خارجى در 30 کشور  دنیا شرکت کرده است و بیش از 200 لوح تقدیر و افتخار و کسب جایزه ویژه از این کنگره‌ها و جشنواره‌ها دریافت کرده است.

  مدیر دفتر ارتباطات بین‌الملل این مرکز افزود: کسب عنوان خادم‌القرآن در جهت گسترش و تولیدات قرآنى، تاسیس 220 بانک اطلاعات اسلامى در 24 استان کشور و 203 بانک اطلاعات اسلامى در 55 کشور مهم دنیا، تاسیس 17 سایت و پایگاه اینترنتى در جهت نشر علوم اسلامى از افتخارات این مرکز است.

 وى افزود: در سال گذشته این مرکز 400 ملاقات بین‌المللى با میهمانان غیرایرانى از 54 ملیت دنیا داشته و سفرهاى کارشناسان و حضور شاخص‌ترین چهره‌هاى علمى و پژوهشى و حتى سیاسى دنیا از ویژگی‌هاى این مرکز است و به دلیل خدمات‌رسانى علمى به دنیا کاملاً نزد کارشناسان و متخصصان جهان شناخته شده است.

منبع: www.hawzahnews.com
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد